Hon

Hon som är Elva kom till min dröm.
Det måste ha varit hon, för det var en varelse,, en uråldrig krokodil men med en kvinnoöverkropp.
Jag var en åskådare och där fanns en man, vi stod vid en uttorkad flod (har jag en stark känsla av)
Mannen bar ett tygstycke runt sitt huvud (inte ansiktet) detta är i mellanöstern eller Egypten känner jag.
Och vid kanten av den uttorkade floden, det är lerigt, uppehåller sej ett krokodilväsen, som är en kvinna, det kan bara vara Lilith.. (detta drömmer jag efter att jag läst Ninas inlägg om hur hon läst Lilithboken och sedan drömt..)
Mannen berättar för mej (jag tror han håller i en stav av trä) att han kan få detta kvinnliga krokodilväsen att också bli manligt..

Detta får jag känslan av (som är viktig att beskriva) att krokodilen är könslös, mer som ett instrument för denna kvinna, men att kvinnan kan ta formen av en man, men i en krokodilinkarnation.... Och dessutom att mannen med staven är dess skötare.
(med det menar jag inte att mannen är överordnad denna krokodil utan snarare just en skötare, en vän, en tolk.
Mycket svårt att beskriva detta eftersom jag får känslan av att det är en uråldrig självklarhet som det för oss moderna människor är svårt att förstå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0